HH Ferries Group tillsätter en Chief Commercial Officer

HH Ferries Group har tillsatt Susanne Kaarnimo-Knight som Chief Commercial Officer (CCO) med det
övergripande ansvaret för företagets kommersiella aktiviteter på rutten Scandlines Helsingborg-Helsingör.

Susanne Kaarnimo-Knight övergår till sin tjänst på HH Ferries Group den 15 januari 2018 från den
nuvarande rollen som Head of Digital Development på TUI Nordic. På HH Ferries Group kommer hon att
nyttja sin operationella och kommersiella erfarenhet från den internationella resebranschen likväl som sin
expertis inom strategisk planering och vägledande digital transformation.

“Scandlines Helsingborg-Helsingör-rutten har en stark marknadsposition som Öresundsregionens flytande
bro och vi vill bygga vidare på denna position med tillsättningen av Susanne i den nyetablerade CCO-rollen.
Susanne har en stark operationell och kommersiell bakgrund och vi ser fram emot att nyttja hennes digitala
expertis specifikt från den internationella resebranschen då vi fortsätter att stärka vårt utbud genom
digitala kanaler och ombord”, säger Johan Röstin, CEO på HH Ferries Group.

Fram till hennes tjänstgöring på TUI Nordic har Susanne också haft varierande chefs- och
marknadspositioner på KLM Royal Dutch Airlines. På HH Ferries Group kommer hon att ta på sig den nya
rollen som CCO, vilket innebär totalansvar för försäljning och marknadsföring, retail och utbudet av mat
och dryck.

”Jag ser fram emot att bli en del av teamet på HH Ferries Group och att bidra till den fortsatta utvecklingen
av Helsingborg-Helsingör-ruttens kommersiella profil och erbjudandet till kunderna som letar efter den
snabbaste, grönaste och bästa resan över Öresund”, säger Susanne Kaarnimo-Knight.

Susanne har en MBA från Helsinki School of Economics, Aalto Universitetet och en BBA i Kommunikation
från Centrostudi Comunicazione di Enrico Cogno i Rom. Hon pratar fem språk och är finsk medborgare som
för närvarande bor i Stockholm med sin man och sina två tonårsdöttrar.

Läs mer