Effektiv hantering av semestertrafiken på den miljöriktiga rutten över Öresund

Scandlines Helsingborg-Helsingör har inlett semestersäsongen utan väntetid

Den andra helgen i juli bjuder alltid på ökad semestertrafik på den nordgående rutten mellan Helsingör och Helsingborg. Detta var också fallet i år då Scandlines Helsingborg-Helsingör från fredag till söndag förde över knappt 8 000 personbilar per dygn – en stigning på 2 % jämfört med förra året. Trafiken hanterades utan köer och väntetid.

“Våra semesterkunder uppskattar punktligheten, stabiliteten och den höga servicenivå som vi erbjuder för att leva upp till vårt rykte som Öresunds flytande bro. Våra kunder uppskattar också att vi är den kortaste vägen över Öresund och att vi seglar punktligt. Vi är tillika mycket nöjda med att de svenska myndigheterna säkerställer effektiv och smidig trafik till Sverige. Gränskontroll, tull och polis gör en stor insats för att trafiken ska flyta smidigt och säkert”, säger CEO Johan Röstin från HH Ferries Group.

HH Ferries Group expanderade för ett halvår sedan kapaciteten genom att öka antalet avgångar med Hamlet. Erbjudandet har blivit väl mottaget med en ökning i antal kunder på rutten och har samtidigt varit medverkande till att semestertrafiken hittills flutit på utan väntetid. Kombinationen av täta avgångar dygnet runt och den mycket höga driftsstabiliteten på rutten gör överfarten Helsingborg-Helsingör mycket attraktiv – även i semesterperioden.

“Vi har expanderat kapaciteten med tusentals bilar om året, och tilltaget föll i god jord. Vi är lyckligtvis redo att hantera den stigande volymen och gör varje dag vårt yttersta för att ge kunderna den helt rätta upplevelsen av god service på Öresunds flytande bro, även när vi mottar de nästa vågorna av ökad semestertrafik under de kommande veckorna”, säger Johan Röstin.

För ytterligare information:

Johan Röstin, CEO HH Ferries AB, telefon +46 42 18 60 00

Läs mer